Walory content marketingu czyli promuj własny biznes
Prowadzenie własnej działalności to trudna sprawa. Musimy czuwać nad wieloma sprawami. Najważniejsze jest zapewnienie wysokiej, jakości naszych produktów. Wpływa na to dopracowany system produkcji oraz wykwalifikowana kadra pracownicza.
Nie należy się skupiać wyłącznie na procesie produkcji. Ważna jest również promocja wyrobów. Dotarcie do klienta to priorytetowa kwestia, zwiększa sprzedaż i wpływa na rozpoznawalność marki. Możliwości promocji jest wiele. Jedną z nich jest content marketing prowadzony za pośrednictwem Internetu. Pozwala na szybkie dotarcie do obecnych i nowych klientów. Warto głębiej zapoznać się z tym zagadnieniem.
Na czym to polega?
Content marketing to strategia działania polegająca na tworzeniu wartościowych i merytorycznych treści. Należą do nich:
- Blogi
- Filmy i prezentacje multimedialne
- Posty w mediach społecznościowych
- Artykuły eksperckie
- Poradniki
- E-booki i audiobooki
Może pojawić się pytanie, co mamy umieścić w tych materiałach? Powinny one zawierać wszystkie przydatne informacje na temat naszego produktu. Chodzi tu o to by zainteresować klientów swoimi wyrobami. Dlatego też treści muszą zawierać wszystkie dane, które mogą zainteresować odbiorców. Zadaniem content marketingu jest edukowanie, doradzanie w ciekawy i nierzadko zabawny sposób. Pomaga to w stworzeniu trwałych relacji z już zdobytymi klientami, ale też w docieraniu do nowych.
Ważną zasadą jest unikanie nachalnego przekazu. Nie nakłaniamy do zakupu tylko sprawiamy, że po dostrzeżeniu zalet, nabywca sam chce udać się do sklepu. – źrodło: LTB.
Docieranie do ludzi
Tworzenie treści jest ważne, nie wolno jednak zapominać o ich dystrybucji. Content marketing skupia się na kontakcie z określoną grupą docelową. Mówimy tu o ludziach, do których skierowane są nasze wyroby.
Materiały dotyczące naszych produktów muszą być regularnie publikowane. Zbyt rzadkie ich udostępnianie spowoduje zmniejszenie zainteresowani. Zbyt częste spowoduje przesycenie, co też zmniejszy dochody. Tak, więc regularność jest niezwykle istotna, tak samo jak spójność treści. Musimy cały czas trzymać się tego, co chcemy powiedzieć. Nasze treści możemy prezentować na:
- Firmowych kontach w mediach społecznościowych
- Stronie internetowej
- Blogu lub wideoblogu
Możliwości jest wiele. Ważne by stworzyć społeczność wokół produktu. Takie działania wymagają czasu, więc trzeba uzbroić się w cierpliwość. Na początku tej drogi wystąpi niewielki wzrost zainteresowania, z czasem będzie rósł i przełoży się na realny wzrost sprzedaży. Opisywane powyżej działania możemy prowadzić samodzielnie. Musimy jednak posiadać pewne umiejętności. Należy do nich interesujące opowiadanie o produkcie. Wiemy wszak o nim wszystko.
Jeżeli jednak brakuje nam takich umiejętności, możemy zwrócić się do profesjonalnej agencji marketingowej. Tam stworzą dla nas doskonała strategię opartą o nasze wskazówki i wymagania.