Jak wybrać dobre call center do współpracy?

Call center jest popularnym sposobem na zdobycie klientów i budowanie wizerunku firmy. Obecnie firmy oferujące call center dynamicznie rozwijają się, oferując różnorodne formy i sposoby współpracy. Jak wybrać odpowiednią firmę aby przyniosła jak największe korzyści?

Pomoc w generowaniu leadów sprzedażowych

Aby call center mogło skutecznie funkcjonować konieczne jest wykorzystanie bazy kontaktów. Decydując się na podjęcie współpracy z firmą call center najlepiej wybrać ofertę, w której to firma wygeneruje leady dla nas lub stworzy na nasze potrzeby indywidualnie dostosowaną kampanię. Firmy, które wymagają dostarczenia bazy danych zobowiązują nas do podjęcia dodatkowych działań, a decydując się na tego typy współpracę zazwyczaj oczekujemy kompleksowej pomocy.

Baza danych najwyższej jakości

Baza kontaktów powinna być odpowiednio przygotowana w zależności od oferowanych przez nas usług czy produktów. Kryteria targetowania powinny być jasno określone, gdyż dzwoniąc do z góry niezainteresowanych ofertą osób narażamy wizerunek firmy na zepsucie się – nikt nie lubi niepotrzebnego nękania. Ponadto dobrze zorganizowana baza kontaktów umożliwia zaoszczędzenie czasu, gdyż telefony będą wykonywane tylko do potencjalnych klientów. Baza danych powinna być również uzupełniona w takie informacje jak wiek, płeć, zarobki, lokalizacja. Decydując się na współpracę z firmą oferującą call center warto skupić się na odpowiednim przygotowaniu kontaktów, gdyż zagwarantuje to nam, że inwestycja przyniesie korzyści i szybko się zwróci.

Szybkość i odpowiednia ilość dostarczanych leadów

Firma, z którą planujemy nawiązać współpracę powinna być w stanie zagwarantować nam regularne dostarczane określonej ilości leadów czyli zainteresowanych klientów lub przedsiębiorstw. Firma call center powinna cechować się sprawną rotacją pracowników, którzy cechują się wysoką motywacją. Wówczas możemy być pewni, że będziemy zadowoleni z dobrych wyników współpracy. Ponadto bardzo ważna jest szybkość dostarczania leadów, co może przełożyć się na znaczne zwiększenie sprzedaży.

Pracownicy call center i ich możliwości

Kluczowym elementem funkcjonowania każdego call center jest obecność zaangażowanych i ambitnych pracowników. Ich praca przekłada się bezpośrednio na uzyskiwane efekty, dlatego przed podjęciem współpracy z call center warto zainteresować się kwestiom personelu. Dobrym pomysłem jest zapytanie o ilość konsultantów i ich doświadczenie. Niekiedy call center lepiej prosperuje, gdy rozmowy są odsłuchiwane lub monitorowane. Zdobycie informacji na temat pracowników ułatwi dokonanie właściwego wyboru.

Płatność za call center

W zależności od call center za współpracę możemy spodziewać się różnych sposobów płatności. Niekiedy za współpracę płaci się z góry, jednak w przypadku słabych wyników odnośnie pozyskiwania leadów, taka współpraca może być nieopłacalna. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest możliwość płacenia tylko za w pełni zwalidowane leady, czyli takie, które są potwierdzone i stoi za nimi faktycznie zainteresowany klient. Płatność w zależności od wyników nie wiąże się z podejmowaniem ryzyka. Jest to korzystny sposób dający nam satysfakcję i zmuszający call center do efektywnej pracy. Rodzaj płatności może także wiele powiedzieć o samej firmie. W przypadku efektywnych firm oferujących call center spodziewajmy się płatności za uzyskane leady. Słabsze firmy, które nie pozyskują tak skutecznie klientów będą oczekiwały uiszczenia opłat z góry. Dzięki tej cesze szybko możemy zweryfikować, z którym cell center warto współpracować, a z którym nie.


Artykuł powstał we współpracy z IPT Call Centerhttp://iptcc.pl/ – dziękujemy!