Skuteczne eventy w centrach handlowych

Centra i galerie handlowe już od dawna przestały pełnić rolę miejsc do robienia zakupów. W czasie, gdy pustoszeją szkoły, uczelnie, a nawet firmy to właśnie do galerii przenosi się życie i aktywność coraz większej liczby osób. Z tego powodu, tego typu miejsca są obecnie bardzo skutecznymi miejscami spotkań konsumentów z markami. Dzieje się tak głównie z powodu organizowanych tam eventów.

Jak to wygląda w Polsce?

W naszym kraju, tylko w tym roku otworzono ponad 20 centrów handlowych, w sumie na polskim rynku działa obecnie około 400 tego typu miejsc. Część takich obiektów, które powstały w latach 90. jest obecnie ulepszanych, aby dopasować je do potrzeb i zmieniających się oczekiwań konsumentów.

Mowa tutaj między innymi o takich miejscach jak Park Handlowy Bielany, jeden z gigantów na krajowym i środkowo-europejskim rynku galeryjnym, Galeria Sudecka, która już nie jest starym centrum w Jeleniej Górze oraz wiele innych lokalnych i regionalnych miejsc retailowych.

Jeszcze 20 lat temu wizyta w centrum była czymś niezwykłym, wydarzeniem, kiedy to cała rodzina wybierała się na emocjonujące zakupy do miejsca, gdzie wszystkie sklepy są skumulowane w jednym miejscu.

Dzisiaj galerie handlowe są najnormalniejszym elementem naszego krajobrazu i na stałe wpisały się do doświadczeń konsumenckich milionów Polaków. Coraz więcej osób poszukuje w galeriach wyłącznie rozrywki lub też aktywności związanych ze spędzeniem czasu wolnego. Dzięki temu wśród działań menadżerów tego typu obiektów, oprócz zwiększającej się liczby gości centrum czy powiększenia koszyka, pojawił się również trend polegający na wydłużaniu czasu pobytu. Stąd coraz więcej inwestycji w różnego rodzaju formy aktywności i rozrywki, często zlokalizowane w pobliżu stref gastronomicznych, które są jednym z głównych beneficjentów wizyt klientów w galerii.

Ważne wydarzenia

Zaskocz konsumenta!

Flash mob to jedna z najpopularniejszych akcji, które przyciągają uwagę klientów, odciągają ich na chwilę od monotonnych zakupów i potrafią nawet zaangażować. Dobry ambient tego rodzaju powinien być odpowiednio przećwiczony, ale także musi wykorzystywać statystów, mogących w miarę możliwości zaangażować klientów.

Oczywiście przed wykonaniem takiej akcji czeka nas wiele pracy, która nie ogranicza się tylko do opracowania scenariusza, ale obejmuje również casting czy próby, także w miejscu przeprowadzanej akcji, co przy specyfice działalności centrów oznacza prace w nocy lub tez bardzo wczesne pobudki. Jednak, tak jak w przypadku Hamburga, efekt może być powalający.

Na polskim rynku, liczne instytucje kultury współpracują z jednostkami komercyjnymi. Jedną z głośniejszych akcji był ubiegłoroczny flash mob Opery Śląskiej z Bytomia, który odbył się w Centrum Handlowym Europa Centralna.

Po sukcesie akcji zrealizowanej w okresie bożonarodzeniowym, również w tym roku śpiewaków można spotkać w trakcie niecodziennych wyzwań i akcji organizowanej w Gliwicach. W ramach bogatego kalendarza eventowego bytomscy artyści zmierzyli się muzycznie nie tylko pod względem wokalnym, ale również z pokazem mody, czy zadaniami typowymi dla danej płci – m.in. w akcji Zamiana Ról, w której oceniającą była Małgorzata Rozenek.