Jak zorganizować udaną imprezę firmową

Imprezy integracyjne i przyjęcia firmowe dla pracowników to wydarzenia, które obecnie w Polsce są coraz bardziej popularne i coraz chętniej organizowane. Pracodawcy zdają sobie sprawę z faktu, jak istotną rolę w życiu całej firmy odgrywa integracja między pracownikami. Na tego typu spotkaniach mają oni okazję porozmawiać ze sobą poza pracą, poznać się lepiej i nawiązać lepsze relacje, które później mają pozytywne odzwierciedlenie w ich relacjach służbowych. Dzięki temu zespoły oraz poszczególne działy lepiej się dogadują między sobą. Jak zorganizować idealną imprezę firmową, która rzeczywiście przyniesie oczekiwane efekty? Co wziąć pod uwagę podczas planowania i czego nie powinno zabraknąć na takim wydarzeniu? Podpowiadamy!

Pamiętaj, że organizujesz imprezę nie dla siebie, a dla swoich pracowników

Jedną z najważniejszych kwestii podczas organizowania imprez integracyjnych jest to, aby pamiętać, że takie przyjęcia mają być dopasowane do ogólnych potrzeb pracowników firmy oraz ich preferencji i upodobań. Nie możesz tego wydarzenia zorganizować typowo pod siebie, bez brania pod uwagę zdania osób, które mają być na to wydarzenie zaproszone. W imprezach integracyjnych chodzi przecież przede wszystkim o to, aby pracownicy czuli się swobodnie i komfortowo, i mogli odstresować się po pracy. Atmosfera ma sprzyjać nawiązywaniu relacji i dobrej zabawie, dlatego dobrym rozwiązaniem są luźne spotkania lub casualowe przyjęcia. Sprawdzą się one o wiele lepiej niż eleganckie bale czy wykwintne bankiety, które są zdecydowanie lepszą opcją jako forma przyjęcia dla kontrahentów, klientów lub partnerów biznesowych. Na przyjęciu integracyjnym o wiele lepiej sprawdzi się mniej formalny styl oraz tematyka dopasowana do potrzeb pracowników, a także ich zainteresowań.

Trafienie w gust wszystkich jest oczywiście niemożliwe, szczególnie jeśli Twoja firma jest naprawdę duża i zatrudnia kilkadziesiąt, a może i nawet setki osób. Warto jednak przed podjęciem decyzji odnośnie miejsca, daty i godziny oraz tematyki spotkania integracyjnego, przeprowadzić rozeznanie w preferencjach pracowników. Sprawdzi się tutaj ankieta rozesłana drogą mailową lub inne formy, które umożliwią podanie swoich preferencji anonimowo lub nie. Ważne jednak, aby polegać przede wszystkim na pisemnych wypowiedziach czy zaznaczeniach odpowiednich rubryk w ankiecie. Posiadając fizyczne dane, a nie tylko ustne zapewnienia, o wiele łatwiej będzie Ci porównać odpowiedzi oraz wyciągnąć z nich wnioski i zorganizować wszystko tak, aby wszyscy Twoi podwładni byli zadowoleni ze zorganizowanego przyjęcia i dodatkowo widzieli, że ich głosy rzeczywiście miały sens i przełożenie na to, jak to wszystko ostatecznie wygląda.

Zleć to zadanie profesjonalistom w tej dziedzinie

Zorganizowanie przyjęcia integracyjnego wymaga nie tylko znalezienia miejsca, zamówienia cateringu i ewentualnej oprawy muzycznej. To także konieczność zorganizowania ciekawych atrakcji, które pomogą Twoim pracownikom dobrze się poczuć i nieco rozerwać oraz dodatkowo znacznie ułatwią im integrację między sobą i wzajemne zapoznanie się. Nie jest to łatwe zadanie. Dlatego, aby uniknąć wpadek i problemów, warto zdecydować się na wsparcie profesjonalistów w tym zakresie. Na szczęście obecnie, żeby znaleźć specjalistów od imprez integracyjnych, nie musisz na szybko tworzyć w firmie nowego działu do tego zadania ani powoływać zespołu projektowego. Wystarczy zatrudnić wykwalifikowaną firmę zewnętrzną, która doskonale zna się na swojej pracy.

Specjalistyczne firmy do organizowania eventów integracyjnych posiadają odpowiednią wiedzę, a także umiejętności przygotowywania tego typu wydarzeń. Znają do tego idealne miejsca, a także potrafią zorganizować pracownikom bawiącym się na imprezie integracyjnej odpowiednią rozrywkę, która będzie dopasowana do ich indywidualnych potrzeb. Dlatego, zamiast tracić czas i pieniądze na organizację czegoś, na czym się nie znasz samodzielnie, to lepiej skorzystaj z pomocy firmy zewnętrznej, aby mieć pewność, że wszystko pójdzie sprawnie, a efekty spełnią oczekiwania i Twoje, i Twoich pracowników.