HelpDesk IT – pomoc komputerowa na telefon – dlaczego warto z niej skorzystać?

Informatyka na dobre wkroczyła do naszego świata – dzisiaj żadna osoba prywatna ani firma nie obędą się bez komputera z dostępem do Internetu. Jednak w przedsiębiorstwach działających na dużą skalę nie wystarczą tylko komputery, bowiem potrzebne są dodatkowo konkretne oprogramowania, systemy operacyjne czy serwery. Do ich obsługi i konserwacji niezbędna okazuje się profesjonalna wiedza. Tę można pozyskać od specjalistów działających w ramach usług HelpDesku polegających na zdalnym wsparciu przy usuwaniu usterek czy tworzeniu systemu informatycznego dla naszej firmy. Dlaczego warto z usług HelpDesku skorzystać?

HelpDesk IT to oszczędność pieniędzy

Ponieważ usługi z działu IT zrobiły się bardzo popularne, a na rynku wciąż brakuje wykwalifikowanych specjalistów z odpowiednim doświadczeniem i umiejętnościami, ich praca jest dobrze opłacana, ale dla wielu firm zwyczajnie droga. Nie każdego stać bowiem, by wydać miesięcznie około 6 czy 7 tysięcy brutto, by zatrudnić własnego informatyka na etacie, który będzie odpowiadał za stworzoną sieć. Co więcej, w przypadku dużej firmy jeden informatyk może nie wystarczyć, wówczas trzeba postawić na kolejnego, co generuje zwielokrotnione wydatki. Z pomocą HelpDesku IT można te koszty znacząco zniwelować, ponieważ w zależności od stopnia skomplikowania systemu informatycznego w naszej firmie, liczby komputerów, obecności serwera i rodzaju oprogramowania, miesięczna płatność może wynieść od kilkuset złotych do 2-3 tysięcy. To z pewnością znacznie mniej niż kwota pochłaniania przez choćby jeden etat we własnym dziale IT.

Dla kogo są obsługi HelpDesk i kiedy stają się opłacalne?

Usługi zdalnego wsparcia w dziedzinie IT sprawdzą się w średnich i dużych firmach, w których istnieje spore ryzyko usterek, z którymi nie poradzimy sobie samodzielnie. Jeśli w naszej siedzibie znajdują się dwa czy trzy komputery i sieć, to raczej nie opłaca się opłacać miesięcznego ryczałtu za usługi w ramach HelpDesku, choćby z tego względu, że koszty będą nieproporcjonalne do naszych potrzeb. Jeśli jednak korzystamy z niezbędnych nam oprogramowań, w firmie przy komputerach pracuje kilkanaście osób, mamy własny wewnętrzny serwer czy stworzone aplikacje, to warto zastanowić się nad inwestycją w tego typu usługę.

pracownicy przy komputerach

HelpDesk jako wsparcie zdalnie niweluje koszty dojazdu do naszej siedziby

W przypadku tradycyjnej usługi informatycznej polegającej na przykład na likwidacji błędów czy usterek w naszym systemie istnieje konieczność dojazdu specjalisty z dziedziny IT do naszej firmy; jeśli mamy kilka oddziałów, może się to okazać nie tylko kosztowne, ponieważ dojazd trzeba opłacić, ale i skomplikowane. Jeśli nie zainwestowaliśmy bowiem wcześniej w usługi firmy informatycznej w ramach outsourcingu IT, czas naprawy usterki może wydłużyć się nawet do kilku dni, co w przypadku bardziej zaawansowanych systemów, na przykład e-commerce, może powodować straty finansowe, a ponadto uniemożliwiać osobom zatrudnionym codzienną pracę. W ramach usług HelpDesk wystarczy tylko zadzwonić bądź wysłać e-maila do firmy informatycznej, a osoba odpowiedzialna za tego typu usługi w firmie zewnętrznej, dzięki zdalnemu dostępowi do naszej sieci, udzieli nam niezbędnych wskazówek bądź samodzielnie usunie usterkę czy wyeliminuje powstałe błędy. W przypadku HelpDesku klient zazwyczaj nie jest informowany o stanie swojego zgłoszenia, nie otrzymuje żadnych raportów, przy czym wiele spraw da się zakończyć „od ręki”.

Kolejna korzyść HelpDesku? Wsparcie 24/7

Wiele firm z obszaru outsourcingu IT oferuje pełne wsparcie przez 24 godziny i 7 dni w tygodniu. Dzięki temu unikamy dodatkowych kosztów – w przypadku interwencji informatyka zatrudnionego na etat, zaistnieje konieczność zapłaty za pracę w nadgodzinach, czyli w wyższych kwotach. Jeśli do tego będzie musiał usuwać usterkę w nocy, kwota ponownie wzrośnie.

Jak działa HelpDesk w aitik.pl?

W aitik.pl HelpDesk prowadzimy w ramach tak zwanego zdalnego wsparcia. Jakie problemy można za jego pośrednictwem rozwiązać? Między innymi awarie sprzętowe, polegające choćby na usterkach samych komputerów i współpracujących z nimi urządzeń (drukarek, skanerów itd.) czy systemów operacyjnych. By uruchomić obsługę zdalnego wsparcia, zapraszamy do kontaktu telefonicznego. Następnie trzeba będzie zainstalować specjalny program, za pośrednictwem którego będzie można zająć się naprawianiem błędów. Więcej informacji i bezpośredni dostęp do usługi zdalnego wsparcia na naszej stronie internetowej: aitik.pl.